Course For After Effects Secrets of Particle Playground

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効果'パーティクルプレイグラウンド後のあまり知られていない秘密を学ぶ特殊効果の専門家&スターmacProVideo.comトレーナーリチャードLainhartとプラグインです。


効果パーティクルプレイグラウンドにAdobe Afterは、パーティクルシステムその他の目を引く特殊効果のための強力な環境では、プラグインはいくつかの効果のユーザーも、それが知っている後!そして、もっと何、誰を行う者の多くは、そのインターフェイスは神秘的で威圧的見つける。しかし、パーティクルプレイグラウンドが困難または不可能他のツールを使用して達成するためにされているエフェクトのすべての種類(特にテキスト効果)のための素晴らしい環境です。


私たちのパーティクルプレイグラウンドの専門家リチャードLainhartは、どのように粒子システムの作業の基礎にあなたを埋め、彼らは効果の標準的なキーフレーム技術後の違いについて説明します。リチャードはパーティクルプレイグラウンドの信じられないほどの粒子テキストエフェクトにあなたを取る前に、どのように雪や噴水のようなユニークな粒子の効果を作成する方法を示すために深い終わりにダイブ。


あなたは、実際の物理特性を持つ壁を離れてテキストアニメーションをバウンスし、爆破を選択文字を行に移動する、これまで- logoの明らかにランダム文字の文字列から人気のあるように、あなたの作品で使用できるクールなテクニックを学びます。テキスト。また、どのように実行サイクルとアニメーション粒子を生成するには、画像のシーケンスを使用する方法を学びます。そこから、リチャードは、普及したマトリックスの映画、どのように独自のタイトルシーケンスのためにそれをカスタマイズするには、特色マトリックスコードの効果を作成する方法について、ステップバイステップを説明します。


粒子システムは、混乱と困難を理解することができますさえすればパーティクルプレイグラウンドの秘密の習得にあなたの方法にもでしょうこのチュートリアルを完了します。


目次:


1。紹介粒子プレイグラウンドの秘密
2。キーフレーム対手続きアニメ
3。どのように粒子のシステムが機能
4。プロパティマップとシミュレータについて
5。粒子プレイグラウンドパラメータ
6。粒子速度を変化させる
7。秒あたりの粒子を変化させる
8。ランダム化の方向 - 泉のシミュレーション
9。ランダム化速度
10。初期粒子雪のパラメータの設定
11。精製粒子雪パラメータ
12。パート1 - レイヤマップを使用して様式化された雪を作成する
13。パート2 - レイヤマップを使用して様式化された雪を作成する
14。アニメーションレーとしてPhotoshopシーケンスを設定...

15。アニメーションレイヤのマップの適用
16。レイヤマップタイムオフセットを設定する
17。相対と絶対レイヤマップオフセットタイプ
18。大砲のテキストを設定する
19。キャノンテキストパラメータの調整
20。壁に跳ね返るキャノンテキスト
21。選択テキストを使用して
22。キャノンテキストと粒子Exploderのを使用して
23。粒子Exploderのとの時間オフセットを使用して
24。粒子Exploderのと組み合わせるの壁
25。プロパティマップの概念
26。単純なプロパティのマップを作成する
27。プロパティマップのオフセットを調整する
28。プロパティマップのスクロール文字
29。複数のプロパティマップチャンネルを適用する
30。有効にするグリッドテキスト
31。アニメーションのプリセットを作成する
32。ノイズマップを作成するプロパティをランダムに
33。ノイズマップとランダム化文字
34。紹介マトリックスコード効果
35。生成テキストグリッド
36。ランダムノイズマップを作成する
37。最初のグラデーションの不透明度マップを作成する
38。その他のグラデーションの不透明度マップの作成
39。最初の4つの不透明度のグラデーションのアニメーション
40。パート1 - その他の不透明度のグラデーションを追加する
41。パート2 - その他の不透明度のグラデーションを追加する
42。複製要素によるアニメーション密度を増やす...

43。マスタプロパティマップの設定チャンネル
44。粒子プレイグラウンドへのカスタムマップを適用...

45。標準フォントを使用したコードの効果をシミュレーション
Learn the little-known secrets of After Effects' Particle Playground plugin with special effects expert & Star macProVideo.com Trainer Richard Lainhart.

The Adobe After Effects Particle Playground plugin is a powerful environment for particle systems & other eye-catching special effects, but few After Effects users even know it's there! And what's more, many of those who do find its interface mysterious and intimidating. Yet Particle Playground is a wonderful environment for all kinds of effects (particularly text effects) that are difficult or impossible to achieve with other tools.


Our Particle Playground expert Richard Lainhart fills you in on the basics of how particle systems work, and how they differ from After Effects' standard keyframing techniques. Richard dives in at the deep end to show you how to create unique particle effects like snow and fountains, before taking you into Particle Playground's incredible particle text effects.

You'll learn cool techniques you can use in your productions, like the ever-popular revealing of a logo from a string of randomized letters, bouncing animated text off a wall with real physics properties, and blowing up selected letters in a line of moving text. You'll also learn how to use image sequences to create run cycles and animated particles. From there, Richard walks you step-by-step through creating the Matrix Code Effect, as featured in the popular Matrix films, and how to customize it for your own title sequences.


Particle systems can be confusing and difficult to understand, but once you complete this tutorial, you'll be well on your way to mastery of the Secrets of Particle Playground.

Table of Contents:

1. Introducing the Secrets of Particle Playground
2. Keyframing vs. Procedural Animation
3. How Particle Systems Work
4. About Property Maps and Simulators
5. Particle Playground Parameters
6. Varying Particle Velocity
7. Varying Particles Per Second
8. Simulating a Fountain - Randomizing Direction
9. Randomizing Velocity
10. Setting the Initial Particle Snow Parameters
11. Refining the Particle Snow Parameters
12. Creating Stylized Snow with a Layer Map - Part 1
13. Creating Stylized Snow with a Layer Map - Part 2
14. Setting Up a Photoshop Sequence as an Animated Laye...
15. Applying the Animated Layer Map
16. Setting Layer Map Time Offsets
17. Relative and Absolute Layer Map Offset Types
18. Setting Up Cannon Text
19. Adjusting Cannon Text Parameters
20. Bouncing Cannon Text off a Wall
21. Using Selection Texts
22. Using Particle Exploder with Cannon Text
23. Using Time Offsets with Particle Exploder
24. Combining Wall with Particle Exploder
25. Property Map Concepts
26. Creating a Simple Property Map
27. Adjusting Property Maps Offsets
28. Scrolling Characters with Property Maps
29. Applying Multiple Property Map Channels
30. Enabling Grid Text
31. Creating Animation Presets
32. Creating a Noise Map to Randomize Properties
33. Randomizing Characters with the Noise Map
34. Introducing the Matrix Code Effect
35. Generating the Text Grid
36. Creating the Random Noise Map
37. Creating the First Gradient Opacity Map
38. Creating Additional Gradient Opacity Maps
39. Animating the First Four Opacity Gradients
40. Adding Additional Opacity Gradients - Part 1
41. Adding Additional Opacity Gradients - Part 2
42. Increasing Animation Density by Duplicating Element...
43. Setting Channels for the Master Property Map
44. Applying the Custom Map to the Particle Playground ...
45. Simulating the Code Effect with Standard Fonts

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ジャンル: ビデオ サイズ: 721.1 MB
販売業者: APPDESIGNER.COM INC. リリース: 2011/04/12
バージョン: 1.0 対応言語: 英語
Webサイト:

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