Art of Audio Recording - Spatial Effects

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歌うカナリアと現代の世界記録でエンジニアによってこの深いリスニング コースで空間の残響 FX を作ることのテクニックを学ぶ.
残響。オーディオ プロダクションの音響空間の感覚を作成するために使用最もユビキタス処理。実際には、私たちのほとんどはそれを乱用 !この耳を傾ける学ぶコース歌うカナリアと現代世界記録で専門家によって録音プロセスの空間の一部に対処する方法のよりよい理解を得られます。

まず第一に、内部を取得します、さまざまな種類のリバーブ、彼らは音のようなどのように彼らは最高のストーリーに適用されます。参照してください、彼らはハードウェア ベースまたはソフトウェアのプラグインの詳細かどうかほとんどのリバーブを共通の制御パラメーターを聞くよ。前の遅延、リバーブ ・ タイム、初期反射音、密度、拡散、音響空間の物理学を再作成に役立つ他の重要な音の資質を定義するセクションが続きます。

空間シミュレーションの物理学はあなたの脳に埋め込まれると、現代の世界では、みんな残響の実用的な使用に深くダイブします。ドラムと弦楽のための空間の FX の作成に、深いリスニング ・ セクションがあります。これらの 2 つ、リバーブの大幅に異なった使用に役立つ概念を適用できるようにそれらに自身の生産を固めます。このコースの最後にミックスの開放感を強化するために遅延と変調 FX の配置も方法についてのチュートリアルのカップル。

インストラクターに取っておいたチュートリアルで我々 は実際に説明した残響概念を聞くことができるように深いリスニング時間の量は、我々 が一番このコースについて好き !


目次:


1。 導入

2。リバーブとは何ですか?
3. 初期のリバーブ ユニット

4。デジタルリバーブ

5。コンボリューションリバーブ

6。リバーブ コントロール

7。初期反射

8。初期反射の対後期の反射 (ディケイ)

9。部屋の大きさ

10。減衰時間

11 です。
12 を減衰します。低周波から高減衰

13。拡散

14。リバーブ密度

15。高と低周波減衰

16。Pre 遅延

17。リバーブのドラム - パート 1

18。リバーブのドラム - パート 2

19。リバーブの文字列 - パート 1

20 に。リバーブの文字列 - パート 2

21 に。リバーブ概要

22。遅延

23。遅延コントロール

24。遅延型

25。変調方式
Learn the techniques of creating spatial reverberation FX in this deep listening course by the engineers at Singing Canary and Modern World Recording...
Reverberation. The most ubiquitous processing used to create a sense of acoustic SPACE in audio productions. In fact, most of us overuse it! In this listen-and-learn course by the experts at Singing Canary and Modern World Recording you'll get a better understanding of how to deal with the Spatial part of the recording process.

First off, you'll get the inside story on the different kinds of reverbs, what they sound like and how they are best applied. You'll see and hear the control parameters common to most reverbs, whether they are hardware based or advanced software plugins. This is followed by a section that defines pre-delay, reverb time, early reflections, density, diffusion and other important sonic qualities that help recreate the physics of acoustic space.

Once the physics of spacial simulation are embedded in your brain, the guys at Modern World dive deep into the practical uses of reverberation. There's a deep listening section on creating spacial FX for drums and strings. These two, vastly different uses of reverb help solidify the concepts enabling you to apply them to you own productions. This course concludes with a couple of tutorials on how delay and modulation FX are also deployed to enhance the spaciousness of a mix.


What we like best about this course is the amount of deep listening time the instructors have set aside throughout the tutorials so that we can actually hear the reverberation concepts discussed!

Table of contents:

1. Introduction
2. What Is Reverb?
3. Early Reverb Units
4. Digital Reverb
5. Convolution Reverb
6. Reverb Controls
7. Early Reflections
8. Early Reflections Vs Late Reflections (Decay)
9. Room Size
10. Decay Time
11. Damping
12. High And Low Frequency Attenuation
13. Diffusion
14. Reverb Density
15. High and Low Frequency Decay
16. Pre Delay
17. Reverb On Drums - Part 1
18. Reverb On Drums - Part 2
19. Reverb On Strings - Part 1
20. Reverb On Strings - Part 2
21. Reverb Summary
22. Delay
23. Delays Controls
24. Delay Types
25. Modulation

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ジャンル: ミュージック サイズ: 211.0 MB
販売業者: Nonlinear Educating Inc. リリース: 2015/03/18
バージョン: 2.0.2 対応言語: 英語
Webサイト:

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